cubaan

ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKATUH!

13 June 2015

HERBA SEJAK BERIBU-RIBU TAHUN LAMPAU YANG TERBAIK



Aloe vera tumbuhan telah digunakan beribu-ribu tahun untuk menyembuhkan pelbagai keadaan, terutamanya luka terbakar, luka, kegatalan kulit, dan sembelit. Ia ditanam di subtropika dan tropika lokasi termasuk Afrika Selatan, Amerika Latin dan Caribbean. Aloevera adalah salah satu herba yang paling kerap ditetapkan di sebahagian besar negara pada abad ke-18 dan ke-19 dan ia tetap menjadi salah satu herba yang paling biasa digunakan di Amerika Syarikat hari ini.


Aloe vera adalah pokok yang berair (bermaksud daun memegang air yang banyak). Daunnya boleh membesar sehingga 4 kaki tinggi dan kuat daunnya berisi gel yang meliputi seluruh dalam daunya, daun yang boleh membesar sehingga 36 inci panjang. Yang pastinta, gel tebal yang ditemui di bahagian dalam daun adalah yang paling biasa digunakan untuk luka-luka kecil dan luka terbakar.



Walaupun lidah buaya adalah 99 peratus air, aloe gel juga mengandungi bahan-bahan yang dikenali sebagai glycoproteins dan polisakarida. Glycoproteins mempercepatkan proses penyembuhan dengan menghentikan kesakitan dan keradangan, manakala polisakarida merangsang pertumbuhan kulit dan pembaikan. Bahan-bahan ini juga boleh merangsang sistem imun.


Dimana ianya boleh didapati? 
Anda boleh mendapatkan aloe dengan hanya menanamnya di luar rumah dengan daun tumbuhan (yang boleh ditanam sebagai tanaman hiasan akan tetapi ia juga boleh didapati secara komersial seperti krim, dan losyen. Aloe gel sering termasuk dalam kosmetik dan juga produk penjagaan kulit. Anda boleh membeli aloe dalam bentuk kapsul, tablet, jus, gel, krim dan losyen. 





Terdapat lebih 200jenis daun aloever di dunia ini hanya beberapa jenis spisis sahaja yang boleh di makan dan di gunakan untuk tujuan herba dan pemakanan tambahan yang sesuai untuk tubuh badan manusia. Mendapatkan produk yang asli, organi dan semulajadi mungkin menjadi masalah pada sesetengan orang yang belum mahir dengan perubatan herba ini maka kami di Forever Living Produk mendatangkan herba aloevera dari spisis Barbadensis Miller yang di tanama sendiri oleh Forever Living di kilnagkan sendiri dan pengedarakan sendiri bagi memastikan ketulenan produk Forever Living terus kepada pengguna di seluruh dunia dan kami telah berada sejak 1978 di 160 buah negara di dunia.

Keterangan lanjut hubungi kami

Sumber: Aloe
Pusat Perubatan Universiti Maryland